Deklaracja dostępności serwisu kędzierzyńsko-kozielskiej Policji - KPP Kędzierzyn Koźle

Deklaracja dostępności serwisu kędzierzyńsko-kozielskiej Policji

Deklaracja dostępności serwisu kędzierzyńsko-kozielskiej Policji

Komenda Powiatowa Policji w Kędzierzynie-Koźlu zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej kędzierzyńsko-kozielskiej Policji figurującej pod adresem: http://kedzierzyn-kozle.policja.gov.pl/  zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji strony internetowej: 08-12-2002 r.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 12-01-2016 r.

Status dostępności

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych:

nie wszystkie linki posiadają atrybut tytuł,
nie wszystkie pliki są dostępne cyfrowo,
administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności,
nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR

Deklarację sporządzono w dniu  23-09-2020 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest dyżurny: adres e-mail: dyżurny.kk@op.policja.gov.pl

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 863 42 66.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Siedziba Komendy Powiatowej Policji w Kędzierzynie-Koźlu, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się przy ul. Wojska Polskiego 18, 47-220 Kędzierzyn-Koźle. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.

Wejście drzwiami głównymi do których prowadzą schody z obustronnymi balustradami oraz podjazd. W holu budynku na lewo znajduje się recepcja, obok której jest poczekalnia.

W holu głównym znajduje się obecnie punkt kontroli pomiaru temperatury osób wchodzących oraz punkt bezdotykowej dezynfekcji rąk (na czas pandemii wirusa Covid-19).

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z holu wejściowego i poruszają się po terenie KPP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika KPP (osoby wprowadzającej).

Interesanci mogą być obsłużeni w holu wejściowym, przed systemem kontroli dostępu, po uzgodnieniu z osobą obsługującą punkt recepcyjny.

Toaleta dla interesantów przystosowana dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze budynku, za przeszklonymi drzwiami dostępowymi. Potrzebę skorzystania z toalety należy zgłosić pracownikowi recepcji, który wprowadzi interesanta na teren jednostki.

Pozostałe toalety są otwarte, znajdują się na każdym piętrze budynku. Nie są one dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie pisma punktowego Braille’a.

Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą systemu języka migowego online.

Połączenie z Policją z pomocą  systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi.