Aktualności

Policjanci wsparli młodzież w budowaniu "Mostu Dobrych Słów"

Data publikacji 22.11.2025

Młodzież z Kędzierzyna-Koźla pokazała, że wartości takie jak szacunek, akceptacja i empatia są fundamentem zdrowych relacji międzyludzkich. Podczas wydarzenia „Mosty Dobrych Słów”, którego współorganizatorem był Hotel Hugo & SPA, w inicjatywę aktywnie włączyli się również policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Kędzierzynie-Koźlu, wspierając młodzież w budowaniu przyjaznego środowiska.

W spotkaniu uczestniczyło blisko pięciuset uczniów klas ósmych. Wspólnie podjęto interaktywną dyskusję o tym, jak ważne są uczucia innych, umiejętność zatrzymania się i wysłuchania drugiej osoby oraz odwaga, by być sobą. Wydarzenie miało na celu zwrócić uwagę na moc słów, zdolność rozpoznawania i regulowania emocji oraz potrzebę posiadania własnego zdania. To właśnie te umiejętności tworzą symboliczny MOST DOBRYCH SŁÓW – przestrzeń porozumienia i zrozumienia, bo dobre słowa niosą (po)MOC. Zwieńczeniem eventu był unikatowy pokaz różnorodności pn. "Ludzie są piękni" - gdzie po wybiegu przeszli ambasadorzy i chętna młodzież z hasłami promującymi szacunek i akceptację. Wśród nich znaleźli się też nasi funkcjonariusze, którzy pokazali, że służba może iść w parze z empatią.

Pamiętajmy, że jednym z kluczowych elementów bezpieczeństwa jest wczesna edukacja na temat szkodliwości hejtu oraz umiejętność reagowania na zachowania przemocowe – zarówno te w świecie realnym, jak i w przestrzeni internetowej. W ramach codziennej służby funkcjonariusze regularnie spotykają się z uczniami, rodzicami i nauczycielami, przypominając o odpowiedzialności prawnej nieletnich, zasadach bezpiecznego korzystania z sieci, sposobach unikania zagrożeń oraz konieczności zgłaszania niepokojących sytuacji dorosłym. Podkreślamy, że profilaktyka to wspólne zadanie całej społeczności, a jej celem jest budowanie środowiska opartego na wzajemnym szacunku, zaufaniu i bezpieczeństwie.

  • policjanci podczas kampanii
  • policjanci podczas kampanii
  • policjanci podczas kampanii
Powrót na górę strony